niedziela, 5 lutego 2012

Ciasto drożdżowe na oleju i wspólne pieczenie z Gosią :-)

Dzisiaj mam przyjemność pokazać kolejną odsłonę wspólnego pieczenia z Gosią, tym razem zdecydowałyśmy się na ciasto drożdżowe od mojej mamy, która jest mistrzynią w ich wykonywaniu. Moim zdaniem ciasto rewelacyjne komponuje się ze śliwkami. Polecam wszystkim wielbicielom drożdżowców.

Gosiu, Tobie oczywiście dziękuję za wspólnie spędzony dzień. Jeszcze kilka takich sobotnich wirtualnych spotkań, a wejdzie mi to w nawyk i ciężko będzie zrezygnować ze wspólnej zabawy. Już z niecierpliwością czekam na kolejne wspólne pichcenie :-)

A Was zapraszam na drożdżowe ciacho zarówno u mnie jak i u Gosi na blogu Kocham Gary :-) Częstujcie się....



Drożdżowe ciasto na oleju (na blaszkę 42x35)

Ciasto
  • 500 g mąki
  • 50 g świeżych drożdży
  • 250 ml mleka (szklanka)
  • 2 jajka
  • szczypta soli
  • 70-80 g cukru
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 125 ml oleju (pół szklanki)
Mąkę przesiać do miski. Przygotować zaczyn tj ciepłe (lecz nie gorące) mleko połączyć z drożdżami, dwiema łyżkami mąki i 1 łyżką cukru. Pozostawić w ciepłym miejscu, do momentu aż zaczną się podnosić. Zaczyn wlać do mąki i dodać wszystkie pozostałe składniki, wyrobić ciasto (ciasto na początku klei się do rąk, ale nie należy podsypywać mąką) Pozostawić ciasto w ciepłym miejscu do momentu podwojenia swojej objętości. W tym czasie przygotować kruszonkę.

Kruszonka
  • 200 g masła
  • 150-200 g cukru
  • 350-400 g mąki
  • 2 łyżki ekstraktu waniliowego lub cukru waniliowego
  • Owoce (u mnie mrożone śliwki, które muszą być koniecznie wcześniej rozmrożone)
Mąkę połączyć z cukrem, dodać rozpuszczone masło i ekstrakt waniliowy. Zagnieść wszystko razem. Gdyby kruszonka była za miękka można włożyć do lodówki.

Wyrośnięte ciasto wyłożyć na wysmarowaną masłem lub margaryną blachę. Następnie wyłożyć równomiernie owoce i na samej górze posypać kruszonką. Pozostawić ok 30 min do napuszenia.

Piec w 200 °C przez około 20-30 min, aż kruszonka pięknie się przyrumieni. 


Smacznego :-)

31 komentarzy:

  1. Przepięknie się prezentuje Twoje ciacho. I tak, masz rację. Teraz też mogę powiedzieć że Twoja Mama jest mistrzynią ciasta drożdżowego. Ten przepis jest mistrzowski :)
    I ja również dziękuję za wspólnie spędzony dzionek, było mi baaardz, bardzo miło i też już się nie mogę doczekać na kolejny raz :)
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem skąd moja mam ma ten przepis,ale jej ciasto drożdżowe świetnie wychodzi z każdego przepisu :-)Bardzo Ci dziękuję i czekam na kolejną wspólną sobotę :-)

      Usuń
    2. Marysiu, widać Mama Twoja ma dobrą rękę do wypieku drożdżowego. U mnie to różnie to wychodzi, ale to mi się udało rewelacyjnie. Nawet mój mąż, któremu drożdżowe lepiej zawsze wychodzi niż mnie tym razem mnie pochwalił :))

      Usuń
    3. Tak z pewnością. Mnie też różnie drożdżowce wychodzą. Bardzo się cieszę, że tak Ci się przepis spodobał, a przede wszystkim, ze Ci tak rewelacyjnie wyszedł :-)

      Usuń
  2. Wygląda przepysznie :)A ze śliwkami uwielbiam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. :) och ale musiało bosko pachnieć!!! :) zazdroszczę tego drożdżowego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak pachniało w całym domu :-) Uwielbiam te zapachy :-)

      Usuń
  4. Cudowne ciasto! Naprawdę , rewelacja! Mam wielką chęć na takie pyszne ciasto.
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i polecam, ponieważ jest pyszne, do kawki wręcz idealne :-)

      Usuń
  5. Drożdżowe ciasto jest najlepsze! Przyznam jednak, że pierwszy raz spotykam w składzie olej - muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam ciasto jest pyszne i długo zachowuje świeżość, myślę, że powodem jest olej w składzie.

      Usuń
  6. Świetne ciacho! Dziewczyny zazdroszczę Wam tego wspólnego pieczenia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) I potwierdzam wspólne pieczenie to rewelacyjna zabawa i ciekawe doświadczenia :-)

      Usuń
  7. Po zjedzeniu kilku takich kawałków (bo jeden to za mało :)), byłabym w niebie! Boskie! Zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :-) O tak ciężko poprzestać na jednym kawałku :-)

      Usuń
  8. Pyszne.
    Wczoraj jedliśmy podobne, tylko z jabłkami:)

    OdpowiedzUsuń
  9. drożdżowe koniecznie z kruszonka.. pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kruszonka musi być obowiązkowo :-)

      Usuń
  10. oj chętnie bym się poczęstowała

    OdpowiedzUsuń
  11. Twoje zdjęcia jak zawsze mnie urzekają:) Ciacho pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Kochana :-) Ciasto rzeczywiście jest pyszne :-)

      Usuń
  12. Zrobiłam pyszne!!!!!!!!!!!!!, przez przypadek dało mi się więcej tłuszczu, zużyłam ten do kruszonki przy wyrabianiu ciasta. Mimo tego wyszło wyśmienite.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciasto super, z brzoskwinkami pysznie, słodko i orzeźwiająco ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciasto upieczone wg przepisu. Guma totalna. Jak może komuś smakować. Zaraz podejrzane było wrzucanie bez ubijania jajek. Nigdy nie powtórzę tego przepisu

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...