poniedziałek, 19 września 2011

Sernik ze śliwkami i migdałową kruszonką

Przepyszny sernik, pachnący migdałami z dodatkiem orzeźwiającej śliwki, posypany przepyszną kruszonką. Polecam wszystkim sernikożercom :-) 
Serniczek robi się szybko i jest bezproblemowy. Oryginalny przepis był na tortownicę 22-23cm, jednakże ja kupuję ser we wiaderku (1kg), dlatego piekłam w 26cm formie i na taki rozmiar podaję przepis.


Sernik ze śliwkami i migdałową kruszonką
(źródło D. Świątkowska, "Kuchnia" 9/2011)

Spód
  • 190 g ciasteczek digestive w czekoladzie
  •   55 g rozpuszczonego masła
  • 1 pełna łyżka kakao
Masa serowa
  • 1kg sera z wiaderka Piątnica
  • 1,25 szklanki cukru
  • 4 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej
  • 4 jajka
  • niepełna szklanka kremówki 36%
  • 1 łyżeczka aromatu migdałowego 
  • ok. 600 g śliwek przekrojonych na połówki
 Kruszonka migdałowa
  • niepełna szklanka mielonych migdałów
  • 3/4 szklanki cukru demerara
  • 120g  rozpuszczonego masła
Dno tortownicy wyściełamy papierem do pieczenia. Ciasteczka rozdrabniamy w malakserze do konsystencji piasku i mieszamy ze stopionym masłem i łyżką kakao (jeżeli kolor dalej nie będzie nas zadowalał możemy dodać jeszcze 1 łyżeczkę). Powstałą masą równomiernie wykładamy dno formy.

Wszystkie składniki na masę serową (powinny mieć temperaturę pokojową), mieszamy łyżką na gładki krem (można chwilę miksować, jednak ja wolę wymieszać łyżką, by za bardzo nie napowietrzać sera, gdyż jak sernik za bardzo wyrośnie, to popęka i opadnie). Wylewamy na spód ciasteczek. Na wierzchu ciasno układamy układamy śliwki, rozcięciami do góry.

Przygotowujemy kruszonkę. Mielone migdały łączymy z cukrem i rozpuszczonym masłem, wyrabiając palcami Mieliłam sama migdały i moim zdaniem można dać mniej masła. Moja kruszonka nie miała konsystencji kruszonki, raczej masy, ale taką wyłożyłam na ciasto i bez problemów się wypiekła.

Pieczemy w 180°C ok 1 godz., gdy ciasto zacznie się przypiekać możemy przykryć aluminiową folia. Pamiętajmy, ze sernika nie pieczemy do tzw suchego patyczka. po wyciągnięciu z piekarnika studzimy i wkładamy na kilka godz., najlepiej na całą noc do lodówki.

Smacznego :-)
Dodaję do akcji:

10 komentarzy:

  1. No cudownie wygląda u Ciebie!
    Pięknie Ci wyszedł. Widzę,ze także robiłaś z 1 kg twarogu,jak ja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Majana dziękuję, tak robiłam z kg, bo jak już kupiłam wiaderko, to wolałam zrobić z całej zawartości, by się nie zmarnował :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda niesamowicie:) śliwki, ser, migdały- pycha

    OdpowiedzUsuń
  4. właśnie dzisiaj przeglądałam "Kuchnię" i ten sernik przykuł moją uwagę... Taki ze śliwkami to dla mnie zupełna nowość ;) wygląda u Ciebie rewelacyjnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Tyna - dziękuję i potwierdzam - jest pyszny

    DaisyDukes- śliwka z serem, a do tego migdały, to świetne połączenie, sama sie o tym przekonałam - polecam wypróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ze też uszedł mojej uwadze ten serniczek....ze śliwkami...to sie musze spieszyć z pieczeniem!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne ciasto, połączenie śliwek i migdałowej kruszonki:)) bosko smakuje POLECAM :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...