piątek, 15 kwietnia 2011

Pstrąg pieczony w soli

Przeglądając miesięcznik "Sól i Pieprz" natrafiałam na przepis pstrąga pieczonego w soli, postanowiłam, że spróbuję go przygotować. Nie zawiodłam się, rybka smakowała nieziemsko, delikatna z i aromatyczna. Polecam wszystkim, gdyż to danie jest nie tylko zdrowe, ale i pyszne, a na dodatek bardzo proste w przygotowaniu.
Składniki:
  • 1 wypatroszony pstrąg ok 1 kg (mój miał 0,5 kg)
  • 1 cytryna 
  • Pęczek estragonu (dałam suszonego)
  • 1 kg soli gruboziarnistej
  • 3 białka
  • sól i pieprz
Wykonanie:
Piekarnik nagrzać do 200°C (z termobiegiem 180°C). Blachę wyłożyć pergaminem lub folią aluminiową. Rybę dokładnie umyć i osuszyć. Cytrynę sparzyć, osuszyć i pokroić w plastry. Estragon umyć i osuszyć. 
Pstrąga natrzeć od zewnątrz i wewnątrz sola i pieprzem. Następnie do środka włożyć gałązki estragonu (ja nasypałam suszonego) i cytrynę. Białka ubić na półsztywno, wymieszać z solą gruboziarnistą, ewentualnie można dodać 50 ml wody. 1/3 masy solnej rozprowadzić na blasze i położyć rybę. dokładnie przykryć rybę resztą masy, lekko dociskając.
Piec 25-30 min. Wyłożyć na półmisek, lekko rozłupać solną skorupę. Podawać z ziemniakami smażonymi na maśle i sałatą.
Smacznego :-)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...