wtorek, 19 kwietnia 2011

Orkiszowe ciasteczka z czekoladą

Co prawda słyszałam już o ciasteczkach orkiszowych, ale nie znalazłam, żadnego ciekawego przepisu, więc gdy na blogu gosiaa99 znalazłam niżej prezentowany przepis, nie zastanawiałam się ani chwili. Jednakże postanowiłam od razu rzucić się na głęboką wodę i zrobiłam z podwójnej porcji i taką wersję zaprezentuję. Dodam również, że orkisz sama zmieliłam.
  Składniki (na ok 3 blachy):
  • 1 szklanka miękkiego masła
  • 1/2 szklanki brązowego cukru
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 duże jajka ( lub 3 małe)
  • 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
  • 3 1/2 szklanki mąki orkiszowej
  • szczypta soli
  • 1 szklanka posiekanej gorzkiej czekolady
Wykonanie
 Masło utrzeć z cukrem, dodać jajka, ekstrakt i połączyć. Następnie dodać przesianą mąkę z solą i proszkiem do pieczenia, wszystko dobrze połączyć. Na końcu wsypać posiekaną czekoladę.
Łyżeczką nabierać cisto i formować niewielkie kulki. Układać na blaszce, splaszczając delikatnie każdą kulkę dłonią. Piec w temp 180°C, około 12-13min.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...