czwartek, 14 czerwca 2012

Podwójnie czekoladowe tartaletki z truskawkami

Truskawki, truskawki, uwielbiam ten okres, gdy można się nimi rokoszować. Słodziutkie, soczyste, mniam i już się rozmarzyłam. Dzisiaj proponuję bardzo smaczne tartaletki. Kruche ciasto czekoladowe, jak dla mnie trochę za gorzkie, ale ja nie jestem fanem gorzkiej czekolady, mężowi smakowało. Ale krem jest nieziemski, jak dla mnie jest odkryciem, moim zdaniem dodatek jogurtu jest strzałem w dziesiątkę. Polecam, spróbujcie sami.....




Podwójnie czekoladowe tartaletki z truskawkami (4-5szt)

Ciasto
  • 220 g mąki 
  • 50 g cukru (może być więcej)
  • 30 g kakao (może być mniej)
  • 30 g zmielonych migdałów
  • 100 g masła (prosto z lodówki)
  • 1 jajko
Mąkę, cukier, kakao, migdały wymieszać, dodać pokrojone na małą kosteczkę masło, zagniatać ciasto, na końcu dodać jajko i połączyć. Ulepić kulkę i włożyć na godz. do lodówki (ja pominęłam leżakowanie w lodówce i od razu wykleiłam tartaletki). Po tym czasie podzielić na 4 lub 5 części rozwałkować i wyłożyć do tartaletek, ponakłówać widelcem ciasto w kilku miejscach. Następnie położyć na ciasto papier do pieczenia i wypełnić aż po brzegi grochem. Włożyć do piekarnika nagrzanego do 180°C, piec przez 20 min, po tym czasie wyciągnąć papier z grochem i piec jeszcze przez 10 min. Wyciągnąć z piekarnika i wystudzić

Krem
  • 80 g białej czekolady
  • 175 g jogurtu greckiego (bądź innego, bardzo gęstego)
  • 125 g śmietanki kremówki (wychłodzona)
  • truskawki (wg uznania)
Białą czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej. Następnie dodać jedną łyżkę jogurtu połączyć za pomocą łyżki, trzepaczki lub miksera, dodać resztę jogurtu i mieszać do momentu, aż powstanie jednolita masa. Śmietankę wyciągnąć z lodówki i ubić. Ubitą śmietanę dodać do masy jogurtowo czekoladowej, wymieszać. Wyłożyć krem do tartaletek, udekorować truskawkami. Można spożyć od razu, ale lepiej smakuje wychłodzone.




 Smacznego :-)
 
Dodaję do akcji:
Truskawki 2012

21 komentarzy:

  1. masz piękną tacę.
    i cudowne na deser tartaletki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają przepysznie!

    Pozdrawiam ♥ Pati

    OdpowiedzUsuń
  3. Te tartaletki wyglądają bardzo apetycznie. A krem masz rację fajnie się zapowiada. Bardxzo ciekawy pomysł :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. przepięknie wyglądają, sama ostatnio robiłam ale z borówkami:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie odkryłam Twojego bloga i nie mogę wyjść z zachwytu! Od ponad pół godziny oglądam przepisy i nie wiem od czego zacząć! Będę tu często zaglądać :) Zwłaszcza nabrałam ochoty na te wszystkie bułeczki, ale muszę najpierw kupić drożdże ;)
    A tak poza tym - podziwiam, że chce Ci się piec takie cudowności i jeszcze dzielić się tym z innymi :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Marysiu, a gdzie Ty się podziewasz? Pozdrawiam ciepło i czekam na nowe wpisy z niecierpliwością :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Super blog i świetne przepisy :) Pozdrawiam i zapraszam do mnie: http://kuchennyzakatek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Na widok takich pyszności ślinka sama cieknie:-))

    OdpowiedzUsuń
  9. Manorio, kiedy do nas wrócisz? Czy wszystko w porządku u Ciebie?
    Wszystkiego najlepszego na Nowy Rok!:*

    OdpowiedzUsuń
  10. Radosnych Świąt Wielkanocnych Manorio! :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Wesołych Świąt Bożego Narodzenia! :)
    Odezwij się kiedyś...

    OdpowiedzUsuń
  12. Jest to jeden z moich ulubionych przepisów!

    Zapraszam na nowo powstałego bloga! :)
    www.fitnessie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Zmiana adresu bloga!
    www.paczekwkuchni.blogspot.com

    Zapraszam!:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...