niedziela, 11 grudnia 2011

Cytrynowe kruche ciasteczka

Jak już pisałam w poprzednim poście zamieszczam kolejny przepis zrealizowany wspólnie z Urtica1 we wirtualnej kuchni. Tym razem jest to propozycja Urtica1 w celu wykorzystania pozostałych żółtek.
Ciasteczka można określić mianem ekspresowych, a przede wszytkom są przepyszne, kruche z wyraźną cytrynową nutą. Polecam serdecznie
Gosiu jeszcze raz bardzo serdecznie Ci dziękuję, za te wspólną przygodę i mam nadzieję, że nieostatnią. Pozdrawiam serdecznie i mam nadzieję do następnego....

Zapraszam na blog Kocham Gary :-)


Cytrynowe kruche ciasteczka
Kuchnia 10/2011

  • 120 g zimnego masła (najlepiej prosto z lodówki)
  • 120 g cukru (ja dałam 90g) 
  • 2 żółtka
  • skórka starta z dwóch cytryn
  • 150 g mąki pszennej
  • 110 g mąki ziemniaczanej
  • cukier puder do posypania
Utrzeć masło z cukrem, dodać żółtka, skórkę cytrynową i obie mąki. Wyrobić ciasto (ja ugniatałam ręką, ale można użyć miksera), aż składniki się połączą. (Jeżeli ciasto jest zbyt miękkie z powodu długiego wyrabiania należy włożyć na 1 godz do lodówki.) Rozwałkować ciasto do grubości 1 cm., powycinać foremkami ciastka.
Piec w  160°C przez około 20 min.



Smacznego :-)

9 komentarzy:

  1. Piękne ciasteczka i cudowne świąteczne zdjęcia :)
    To do następnego razu, ja również bardzo chętnie powtórzę nasze pichcenie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niesamowicie kształtne! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. ale ładne kształty ;]
    lubię domowe ciacha. a te wyglądają na takie kruchutkie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ach..jak świątecznie i pysznie na twoim blogu:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne te ciasteczka upiekłyście. Bardzo mi się podobają!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gosiu dziękuję :-)

    Sue - bardzo mi miło, że się podobają :-)

    Karmel-tka - dziękuję i polecam są kruchuteńkie.

    Pokochaj gotowanie - dziękuję, święta się zbliżają, więc trzeba się nastroić.

    Majanko - dziękuję i cieszę się, że się spodobały

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne zdjęcia! Takie świąteczne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakież wspaniałe ciasteczka!:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Russkaya - Serdecznie Ci dziękuję :-)Święta już tuż tuż...

    Judik - Zachęcam do upieczenia, proste smaczne, ekspresowe ;-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...