środa, 9 listopada 2011

Księżycowe ciasteczka z żurawiną

Kruche ciasteczka w kształcie rogalików, które skojarzyły mi się z księżycem - dlatego taka nazwa. Bardzo zasmakowało mi to połączenie słodycz, złamana kwaśną żurawiną, o wyraźnym posmaku migdałowym. Polecam :-)


Księżycowe ciasteczka z żurawiną (40-45szt)
(Źródło: Rezepte mit Pfiff, 11/2011)
  • 50 g suchej żurawiny
  • 200 g masła
  • 6 łyżeczek cukru waniliowego
  • 70 g cukru
  • 3 żółtka
  • 280 g mąki pszennej tortowej
  • 100 g migdałów
  • cukier puder do posypania
Żurawinę pokroić na malutkie kawałeczki, migdały zmielić. Miękkie masło utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym. Następnie dodawać po jednym żółtku, cały czas ucierając. Dodać mąkę, połączyć, aż powstanie jednolita masa. Na samym końcu dodać migdały i żurawinę. Ulepić kulkę i włożyć na 30 min. do lodówki. 

Nagrzać piekarnik do 175°C. Z ciasta formować wałeczki grubości palca o długości ok 7 cm. i uformować rogalik. Układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec ok 12 min.

Przed podaniem posypać cukrem pudrem.

Smacznego :-)

5 komentarzy:

  1. O tak! musiały być przepyszne :) słodkie ciasto z migdałami i kwaskowata żurawina to połączenie, które zdecydowanie do mnie przemawia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajne połączenie, a księżycowe ciasteczka wyglądają bardzo apetycznie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ładne ciasteczka księżycowe. Żurawinę bardzo lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczniutkie! :-) ja też dziś ciasteczkowałam, ale w wersji pikantnej :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...