niedziela, 24 lipca 2011

Młoda kapusta, kalarepa i koper

To mój ulubiony pomysł na młodą kapustę. Kilka lat temu kupiłam kapustę i zastanawiałam się co z nią zrobić, znalazłam w lodówce zapomnianą kalarepę, a w ogródku koper i tak oto powstało moje ulubione połączenie. Od tego czasu kapusta w takiej postaci często gości na naszym stole, jako dodatek do dania głównego :-)

Składniki :
  • główka młodej kapusty
  • ok. 70 g masła (może być więcej wg uznania)
  • 1 kalarepa
  • pęczek kopru
  • sól i pieprz
Wykonanie
Kapustę szatkujemy, wrzucamy do gorącej osolonej wody, gotujemy ok 3 min., odlewamy wodę. Kalarepę kroimy w kostkę, rozdrabniamy koper.Masło rozgrzewamy na patelni, dodajemy kalarepę,chwilę smażymy ok 4-5 min., na samym końcu wsypujemy koper, przelewamy do kapusty, doprawiamy solą i pieprzem. Gdyby kapusta okazała się za twarda możemy jeszcze chwilę podusić. Podajemy do mięs lub ryb.
Smacznego :-)

7 komentarzy:

  1. bardzo fajny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne połączenie składników. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno wypróbuje, ponieważ często używam tych warzyw:)

    OdpowiedzUsuń
  4. NO I MNIE TO POŁĄCZENIE ZAINTRYGOWAŁO. oSTANIO SZUKAM POMYSŁÓW NA KALAREPĘ I PROSZĘ, JAK ZNALAZŁ!

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja bym zrobiła na surowo te warzywka, taka suróweczka. Choć wersja z gotowanymi też jest fajna.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa uwaga, może następnym razem spróbuję zrobić na surowo :-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...